Letecké společnosti po celém světě postupně přijímají nové pravidlo, které má pasažérům výrazně zpříjemnit cestu v případě, že se na palubě nachází příliš hlasité dítě.

„Pokud se podíváme na počet stížností, které naše aerolinky každý měsíc dostávají, plačící dítě na palubě je zdaleka nejčastěji zmiňovaným problémem. Není v naší moci zakázat vstup na palubu matce s kojencem, nikdo nám ale zatím nezakázal to dítě udeřit,“ sdělil v rozhovoru pro Nevím News tiskový mluvčí jedné z českých leteckých společností.

„Je načase, aby i malé děti pochopily, že svět nepatří jim. A že se pasažéři, zvláště při dlouhých zaoceánských letech, také třeba chtějí alespoň trochu vyspat,“ dodává.

Na názor jsme se zeptali i několika lidí, kteří létání využívání pravidelně.

„Já letadlem cestuji několikrát do roka. A ať už je to na dovolenou s rodinou, nebo z pracovních důvodů, vždy se na palubě najde alespoň jeden harant, který celou tu dobu nesnesitelně řve. Jsem rád, že aerolinky konečně tento problém identifikovaly a já mám teď možnost každé plačící dítě řádně udeřit,“ pochvaluje si jeden z dotázaných jedinců.

„Sama jsem matkou tří dětí a naprosto toto opatření podporuji. Jestli rodič nedokáže zvládnout svou ratolest, je na místě, aby zakročil někdo z okolních pasažérů, a dítě dobře mířeným pohlavkem uklidnil. Musíme si přeci pomáhat,“ říká další dotázaná žena.

Zástupci WHO (Světová zdravotnická organizace) aerolinky podpořili výzkumem, který jasně dokazuje, že neustávající dětský řev může slabším jedincům způsobit trvalé psychické potíže.

„Praštit dítě je rozhodně pro naši společnost zdravější a prospěšnější, než ho nechat otravovat několik desítek, někdy i stovek dalších lidí,“ prozradil novinářům ředitel WHO. „Musíme být solidární a doufáme, že toho nařízení bude v nejbližší době zavedeno plošně a bez vyjímek.“

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno