Nízkonákladový letecký dopravce Ryanair uvedl na začátku týdne do provozu novou službu v podobě prodeje praktických předmětů do domácnosti. Podle generálního ředitele Michaela O´Learyho by novinka měla vykompenzovat masivní ztráty, které společnost utrpěla vzhledem k propuknutí pandemie viru COVID-19.
„Na palubě všech letadel Ryanair mají cestující od pondělí možnost zakoupit některý z mnoha vysoce kvalitních a užitečných předmětů. V nabídce najdete kromě matrací a hrnců všeho druhu také řadu dalších předmětů za zvýhodněnou cenu“, je uvedeno na webových stránkách irského dopravce.
Letušky a stevardi mají podle svědectví několika lidí během celého letu nakázáno produkty aktivně nabízet i v případě, že cestující neprojeví žádný zájem. Ačkoliv se jedná o naprostou novinku, do naší redakce bylo k dnešnímu dni doručeno už několik desítek dopisů od našich čtenářů, kteří si stěžují na hrubé chování leteckého personálu během prodeje zmíněných produktů.

Bohumil (51) se podělil o svůj příběh: „Nechtěli mě pustit z letadla, dokud si alespoň něco nekoupím. Po zhruba 3 hodinách psychického nátlaku na přistávací ploše jsem nakonec svolil ke koupi ručně šité matrace s kousky aloe vera. Matraci jsem bohužel musel nechat v Neapoli, kam jsem zrovna cestoval, protože mě zaměstnanci Ryanair odmítali při zpátečním letu pustit s tak velkým zavazadlem na palubu.“
Marie (68) nám pak napsala: „S manželem jsme čekali na dovolenou více než dva roky, oba jsme si dokonce mimo jiné schovali 5 tisíc korun, které nám minulý rok poslala vláda, abychom si pobyt mohli opravdu užít. Než jsme ale stihli dorazit do destinace, nezbyly nám skoro žádné peníze. Na druhou stranu jsme velice výhodně pořídili dva parní hrnce a sadu nerezových příborů.“
Karel (82) dodal: „Šmejdi!“
Ryanair jakékoliv pochybení popírá. Jako projev dobré vůle navíc společnost přidala do nabídky velice praktickou zahradní konvici v setu s patnácti květináči různých velikostí za pouhých 35 tisíc českých korun.